Bezpłatne szkolenie UCITT UAM

utworzone przez | lis 25, 2014 | Aktualności, Bieżące

Jak zwiększyć rynkową atrakcyjność wyników badań naukowych –
mocne strony Twojego projektu
W dniu 4.12.2014r., w godz. 9.00-17.00
Dom Studencki Jowita, sala 117/118, ul Zwierzyniecka 7
ZAPISY na stronie UCITT

Statystyka jest nieubłagana –wydanie 100 mln zł na badania naukowe daje szansę na dokonanie 10
odkryć mających potencjał biznesowy i w oparciu o nie podpisanie 1-2 umów licencyjnych. Ścieżka od
pomysłu do produktu na półce jest wyścielona tysiącami niewykorzystanych koncepcji. Często
pomysły nie materializują się w postaci produktów w wyniku prostych błędów Twórców. Dałoby się
ich uniknąć, gdyby autorzy pomysłów zrozumieli sens pewnych procesów biznesowych.
Szkolenie prowadzone będzie w formie warsztatowej. Jako materiał do pracy posłużą wyniki
projektów uczestników lub inne, pochodzące z polskich instytucji badawczych. Podczas zajęć
zidentyfikujemy kluczowe punkty, w których można podjąć złą decyzję w kontekście przyszłej
komercjalizacji i odkryjemy co trzeba zrobić, by zwiększyć szanse pojawienia się produktu na rynku.
Jego uczestnicy będą mieli okazję:
– poznać w praktyce prostą metodykę oceny szans rynkowych projektów badawczych i
zweryfikować pod tym kontem swój projekt;
– przećwiczyć wybraną technikę kreatywnego myślenia do zwiększenia szans rynkowych
swoich badań;
– opowiedzieć o projekcie językiem korzyści.
Tematyka poruszana podczas warsztatu:
– badania naukowe a proces innowacyjny
– ocena projektów według metodyki COAP
– techniki kreatywnego myślenia w zastosowaniu do projektów badawczych

Szkolenie poprowadzi Tomasz Cichocki – ekspert w zakresie innowacji i transferu wiedzy, konsultant,
doradca, trener biznesu. Ukończył Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Podczas pracy w
biznesie miał okazję zarządzania złożonymi projektami w obszarze mediów i telekomunikacji. Z
instytucjonalnym wsparciem innowacyjności zetknął się w 2003 roku, kiedy rozpoczął pracę w
Uniwersyteckim Ośrodku Transferu Technologii UW. Jako trener biznesu specjalizuje się w
kreatywności, transferze wiedzy i współpracy w zespołach rozproszonych. Dla konsorcjów
realizujących projekty z 7 Programu Ramowego prowadzi warsztaty Exploitation Strategy Seminar,
których celem jest określenie strategii komercjalizacji wyników prac badawczych.

Skip to content